
דור ויזל
אמנית חזותית; ציור, מיצב פיסולי
כל יום אנחנו קמים עם גוון ומרקם חדש!
אני דור אמנית רב תחומית , יוצרת במדיומים של ציור, מיצב ופיסול.
מאז שאני זוכרת את עצמי כילדה קטנה, הייתי שבוייה בדימוי, התחנכתי על סרטים מצוירים עתירי דמויות נשיות של נסיכות, וגיבורים גבריים. הדיאלוג הדינאמי בין הדימויים הללו השפיע עליי מההיבט הוויזואלי והסימבולי, זכרתי כמובן את השירים, אבל יותר מכל עמוקות את הצבעים, הקווים, והאובייקטים הסמליים המלווים את הסיפור. בהתבגרותי פניתי לחיפוש אחר מקורות הסיפורים בקריאת אגדות האחים גרים. קריאה קצרה במקורות האחים גרים הבחילה וזעזעה אותי אך גם משכה וריתקה מאוד בעוצמת הסצנות המתוארות באופן גרפי וצבעוני שנתן לי לדמיין את התמונה. המסע שלי בחקר הדימוי והסמל המשיך בלימודי תולדות האמנות באוניברסיטה, מחקר איקונוגרפיה נוצרית של ימי הביניים ועד היעלמות הדימוי על רקע המופשט בעת הפוסט מודרנית של המאה העשרים. הדימוי ביצירות שלי מיישיר מבט אל הצופה בו, על כן הוא מהווה אובייקט עבור קהילה, מחאה ומביא לחיבור בין החומר הפלסטי למרחב בו ממוקם. הרקע לדימוי הוא בא להתמזג עם הסביבה הפיסית המשתנה יחד עם הנושא של היצירה.
פעם יבוא לביטוי בשימוש ברדי מייד של בקבוקים קיימים, ופעם בציור מסורתי על קנבס.
כאשר אובייקט מוצב על אם הדרך או חשוף לקהל, תפקידו לעורר תשומת לב ושיח פנימי של המתבונן, שאילת שאלה על אותו אובייקט או מעבר לזה, לידי מעורבות פעילה ותגובה פיסית כלפי אותו אובייקט.
מאז שאני זוכרת את עצמי כילדה קטנה, הייתי שבוייה בדימוי, התחנכתי על סרטים מצוירים עתירי דמויות נשיות של נסיכות, וגיבורים גבריים. הדיאלוג הדינאמי בין הדימויים הללו השפיע עליי מההיבט הוויזואלי והסימבולי, זכרתי כמובן את השירים, אבל יותר מכל עמוקות את הצבעים, הקווים, והאובייקטים הסמליים המלווים את הסיפור. בהתבגרותי פניתי לחיפוש אחר מקורות הסיפורים בקריאת אגדות האחים גרים. קריאה קצרה במקורות האחים גרים הבחילה וזעזעה אותי אך גם משכה וריתקה מאוד בעוצמת הסצנות המתוארות באופן גרפי וצבעוני שנתן לי לדמיין את התמונה. המסע שלי בחקר הדימוי והסמל המשיך בלימודי תולדות האמנות באוניברסיטה, מחקר איקונוגרפיה נוצרית של ימי הביניים ועד היעלמות הדימוי על רקע המופשט בעת הפוסט מודרנית של המאה העשרים. הדימוי ביצירות שלי מיישיר מבט אל הצופה בו, על כן הוא מהווה אובייקט עבור קהילה, מחאה ומביא לחיבור בין החומר הפלסטי למרחב בו ממוקם. הרקע לדימוי הוא בא להתמזג עם הסביבה הפיסית המשתנה יחד עם הנושא של היצירה.
פעם יבוא לביטוי בשימוש ברדי מייד של בקבוקים קיימים, ופעם בציור מסורתי על קנבס.
כאשר אובייקט מוצב על אם הדרך או חשוף לקהל, תפקידו לעורר תשומת לב ושיח פנימי של המתבונן, שאילת שאלה על אותו אובייקט או מעבר לזה, לידי מעורבות פעילה ותגובה פיסית כלפי אותו אובייקט.
אפשר למצוא אותי גם ב-